Je moet eerst prikkelen
om het te laten bruisen.

Prikkels

Contact maken doe je niet vanuit je la

Geplaatst op: 21 June 2016.

“Kinderen presteren het best in een klas met kinderen van hun eigen niveau.” én "Kinderen leren het meest van docenten met goede sociale vaardigheden." 

Twee conclusies uit een rapport van het CPB, onlangs gepubliceerd.

In een reactie hierop wordt gezegd dat kinderen het meest leren van een enthousiaste docent met wie het klikt.

'Klik tussen leraar en leerling belangrijker dan klas van gelijk niveau' Bron: NOS

Maar wat zorgt er nu voor dat jij die klik met je leerlingen krijgt en wel op zo’n manier dat je ook daadwerkelijk alle leerlingen bereikt. Dat vertellen wij je! Onze werkwijze, vanuit de Process Communication, is gericht op het contact maken met alle leerlingen. Ook die leerlingen die ik niet goed begrijp. Leerlingen die zich terugtrekken, stil in hun eigen ruimte, waarvan ik aan het eind van de dag mijzelf afvraag: “Hé, was Patrick er eigenlijk wel?” Of juist die leerling die zo vol overtuiging en bravoure, altijd haantje de voorste wil zijn, en die, zo het lijkt, over andere leerlingen heen walst om zijn eigen deel te pakken. Dat zijn voor mij de lastige leerlingen. En hoe komt het nu dat mijn collega juist geen moeite heeft om moet die leerlingen om te gaan en ik, ik kan in vijf minuten al helemaal leeggelopen zijn.

Compaen Groep geeft jullie antwoorden op als deze vraagstukken. Volg een van onze trainingen, of vraag om een observatie bij jou in de klas om je inzicht te geven in jouw gedrag op het gedrag van je leerlingen.

Je dag zal morgen anders zijn!