=
Compaen

Algemene voorwaarden

HomeAlgemene voorwaarden

Algemene leveringsvoorwaarden Artikel 1 ALGEMEEN

1. Onder COMPAEN wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: COMPAEN Groep BV en alle eventueel onder COMPAEN Groep BV ressorterende werkmaatschappijen.

2. Onder opdrachtgever wordt in deze algemene voorwaarden verstaan ‘iedere natuurlijke of rechtspersoon die met COMPAEN een overeenkomst of opdracht heeft afgesloten, dan wel wenst af te sluiten’, verder te noemen in deze leveringsvoorwaarden O.

3. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, overeenkomst of opdracht tussen de opdrachtgever en COMPAEN, tenzij hiervan uitdrukkelijk en slechts schriftelijk is afgeweken.

4. Bij samentreffen van de door O. gehanteerde en bekendgemaakte leveringsvoorwaarden en de door COMPAEN gebezigde leveringsvoorwaarden prevaleren laatstgenoemde.

5. O. verklaart met het ondertekenen van de offerte c.q. de opdrachtbevestiging voorliggende voorwaarden te kennen en hiermee akkoord te gaan.

6. De ongeldigheid van een of meer van de tot deze voorwaarden behorende bedingen laat onverlet de geldigheid van alle andere bedingen.

7. Indien een beding ongeldig blijkt te zijn, worden O. en COMPAEN geacht om in overeenstemming een geldig vervangend beding vast te leggen dat het ongeldige beding naar strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.

Artikel 2 OFFERTES

1. Indien COMPAEN op verzoek van O. een offerte uitbrengt, wordt er steeds van uitgegaan dat O. zijn verplichtingen als omschreven in artikel 5 volledig nakomt en o.a. alle van belang zijnde informatie correct verstrekt.

2. De door COMPAEN gemaakte offertes zijn vrijblijvend en kennen een geldigheidstermijn van 30 dagen, tenzij anders vermeld in de offerte.

3. COMPAEN is slechts aan offertes gebonden indien aanvaarding van de offerte door O. binnen de geldigheidstermijn van 30 dagen schriftelijk wordt bevestigd.

4. Prijzen, genoemd in offertes, zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven in de offerte.

Artikel 3 KOSTEN, TARIEVEN EN DECLARATIES

1. Het honorarium van COMPAEN is niet afhankelijk van de uitkomsten van de opdracht.

2. Het honorarium van COMPAEN berust op uurtarieven, dagdeeltarieven of een voorafgaand aan de te leveren dienst aan O. bekend gemaakt bedrag (totaalsom), tenzij schriftelijk anders overeengekomen in de offerte.

3. Bedragen zijn altijd exclusief eventueel verschuldigde omzetbelasting, waarbij zo nodig schriftelijk wordt medegedeeld aan O. voor welke diensten O. wel en voor welke diensten O. geen omzetbelasting verschuldigd is.

4. O. zal kosten van derden die worden gemaakt door COMPAEN in het kader van de opdracht rechtstreeks aan betreffende derde voldoen. Indien betaling aan derden via COMPAEN verloopt, is COMPAEN gerechtigd een voorschot op de kosten te verlangen. 4 / 7

5. COMPAEN vermeldt schriftelijk op welke wijze het door O. aan COMPAEN verschuldigde bedrag overgemaakt dient te worden. O. verplicht zich met het ondertekenen van de offerte tot het naleven van de schriftelijk overeengekomen betalingswijze.

6. Ingeval van eventuele bezwaren tegen onze declaraties dient O. deze bezwaren binnen twee maanden na dagtekening van de betreffende declaraties schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken, bij gebreke waarvan bezwaar tegen de declaraties niet meer mogelijk is en de verschuldigdheid niet meer ter discussie kan worden gesteld.

Artikel 4 UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

1. COMPAEN zal de door haar uit te voeren opdrachten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, waarbij het bereiken van het resultaat niet kan worden gegarandeerd. Deze verplichting heeft dan ook het karakter van een ‘inspanningsverplichting’.

2. De diensten van COMPAEN worden uitgevoerd conform de overeengekomen opzet en begroting.

3. De begroting wordt verhoogd met de onvoorziene en niet begrote kosten, zoals bijv. kosten die personen en/of instellingen eventueel in rekening brengen aan COMPAEN voor het beschikbaar stellen van gegevens en/of voor het inzetten door hen van menskracht daarbij, een en ander voor zover in overeenstemming met het voorstel.

Artikel 5 VERPLICHTINGEN OPDRACHTGEVER

1. O. draagt er zorg voor dat alle gegevens waarvan COMPAEN aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan O. redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig, volledig en juist aan COMPAEN worden verstrekt. Indien bedoelde gegevens niet tijdig aan COMPAEN zijn verstrekt, kan COMPAEN uitvoering van de overeenkomst opschorten en/of uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan O. in rekening brengen.

2. In het geval een wijziging van omstandigheden optreedt die voor de uitvoering van de opdracht van belang is, dient O. COMPAEN daarvan terstond op de hoogte te brengen.

3. COMPAEN is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt of op welke wijze dan ook – al dan niet deels – samenhangend met door O. verstrekte onjuiste en/of onvolledige en/of te late gegevens.

4. Zonder schriftelijke toestemming van COMPAEN is het O. niet toegestaan om door COMPAEN geproduceerde stukken, waaronder rapporten, verklaringen en adviezen, aan derden af te staan.

Artikel 6 WIJZIGING IN DE OPDRACHT

1. Indien tijdens de uitvoering van de opdracht O. nadere opdrachten geeft of de bestaande wenst te wijzigen, zal dat alleen kunnen met instemming van COMPAEN.

2. Indien tijdens de uitvoering blijkt dat essentiële wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht noodzakelijk zijn, wordt in samenspraak tussen COMPAEN en O. bezien welke wijzigingen moeten worden aangebracht, inclusief eventuele gevolgen voor de begroting.

3. COMPAEN kan geen meerkosten in rekening brengen bij O. indien wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht het gevolg zijn van omstandigheden die alleen aan COMPAEN kunnen worden toegerekend.

Artikel 7 GEHEIMHOUDING

Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke gegevens die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Gegevens zijn vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld dan wel als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Artikel 8 BETALING

1. Betaling dient te geschieden zonder aftrek van enige korting en, indien niet anders is overeengekomen, binnen twee weken na factuurdatum.

2. Indien sprake is van een subsidieregeling voor O. die van invloed kan zijn op het betalingsgedrag van O. wordt schriftelijk vastgelegd op welke wijze betaling aan COMPAEN zal geschieden.

3. COMPAEN is ongeacht de overeengekomen betalingsconditie, gerechtigd om vóór aflevering voldoende zekerheid voor de betaling te verlangen van O. en de afwerking van de opdracht te staken indien deze zekerheid niet 5 / 7 kan worden gegeven en/of het voorschotbedrag niet tijdig wordt voldaan.

4. Is O. in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor zijn rekening, waarbij minimaal de kosten volgens het zogenaamde Besluit BIK (dan wel andere regelingen die op dat moment van toepassing zijn) in ieder geval aan COMPAEN verschuldigd zijn.

Artikel 9 ANNULERINGEN

1. Indien O. een reeds gegeven opdracht annuleert, is hij gehouden aan het vergoeden van alle door COMPAEN reeds gemaakte kosten (zoals kosten van voorbereiding e.d.) aan COMPAEN.

2. Indien een annulering tenminste 20 werkdagen voor de afgesproken datum van aanvang van de werkzaamheden plaatsvindt, kan COMPAEN O. een maximum bedrag van € 150,00 in rekening brengen.

3. Bij annulering tussen 19 en 6 werkdagen voor de afgesproken datum van aanvang van de werkzaamheden kan COMPAEN O. een maximum van 20% van het totale bedrag in rekening brengen.

4. Bij annulering tussen 5 en 2 werkdagen voor de afgesproken datum van aanvang van de werkzaamheden kan COMPAEN O. een maximum van 50% van het totale bedrag in rekening brengen.

5. Bij annulering 1 werkdag voor de afgesproken datum van aanvang van de werkzaamheden kan COMPAEN O. een maximum van 100% van het totale bedrag in rekening brengen.

Artikel 10 OVERMACHT

1. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: elke van de wil van de partijen onafhankelijke c.q. onvoorzienbare omstandigheid waardoor nakoming van de overeenkomst edelijkerwijs door O. niet meer van COMPAEN kan worden verlangd.

2. Onder overmacht wordt in ieder geval begrepen: brand, vorst-, water- of stormschade, ander natuurgeweld, bovenmatig ziekteverzuim, diefstal, vernieling van bedrijfsmiddelen en/of –gegevens, het niet tijdig leveren van prestaties en/of gegevens door leveranciers en/of derden, ingrijpen van de overheid en verder alle andere van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop COMPAEN geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor COMPAEN niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

3. In geval van overmacht worden verplichtingen van COMPAEN opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van onze verplichtingen niet mogelijk is langer duurt dan een maand zijn beide partijen gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst, zonder dat uit die ontbinding een verplichting tot schadevergoeding ontstaat.

4. Indien COMPAEN bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is O. gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract.

Artikel 11 AANSPRAKELIJKHEID

1. COMPAEN is niet aansprakelijk voor bedrijfsschade of welke andere schade dan ook, anders dan door opzet of grove schuld.

2. Onverminderd hetgeen in het vorige lid is bepaald, is de aansprakelijkheid van COMPAEN in alle gevallen beperkt tot een bedrag gelijk aan de netto factuurwaarde van de leverantie, die de aanspraak/vordering van de opdrachtgever en/of derden tot gevolg heeft gehad.

3. In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een looptijd langer dan 2 maanden de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste 2 maanden verschuldigde honorariumgedeelte.

4. Werknemers van COMPAEN kunnen zich beroepen het in dit artikel bepaalde, als waren zij zelf een contract aangegaan met O.

Artikel 12 UITSLUITING VAN AANSPRAKELIJKHEID

1. COMPAEN is niet aansprakelijk voor kosten en schade tengevolge van verminking, vernietiging of zoekraken van bestanden en andere informatiedragers van O.

2. COMPAEN is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door het niet functioneren 6 / 7 van de gebruikte telecommunicatiemiddelen, infrastructuur of schade tengevolge van de uitvoering van de diensten of verbinding door derden.

3. COMPAEN is niet aansprakelijk voor eventuele schade die direct of indirect ontstaat door gebreken ten aanzien van inhoud, juistheid en/of volledigheid van de geleverde informatie en/of diensten. Dat geldt tevens voor het, ondanks tijdig verzoeken daartoe door COMPAEN, niet (op tijd) verstrekken van gegevens door derden, welke gegevens voor de dienstverlening nodig waren of verwerkt hadden moeten worden.

4. COMPAEN is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade.

Artikel 13 EIGENDOMSVOORBEHOUD

1. COMPAEN behoudt zich het eigendom voor van alle aan O. verstrekte stukken zoals rapporten, adviezen, voorstellen, concepten, e.d.

2. Stukken als genoemd in lid 1 van dit artikel – waaronder begrepen onderdelen van deze stukken – mogen niet door O. zonder voorafgaande toestemming van COMPAEN openbaar worden gemaakt of ter kennis aan derden worden gebracht.

3. Het is O. toegestaan kopieën te maken van rapporten en/of andere tengevolge van de opdracht verstrekte stukken, doch uitsluitend voor eigen gebruik, mits geen wijzigingen of weglatingen worden aangebracht ten aanzien van namen, nummers en andere herkenningstekens die bepalend zijn voor het eigendom en de herkomst van de stukken.

4. COMPAEN behoudt tevens het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voorzover hierbij geen vertrouwelijke gegevens ter kennis van derden worden gebracht.

Artikel 14 Klachtenprocedure

1.Klachten en/of geschillen, die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden en/of de overeenkomst, worden altijd vertrouwelijk behandeld en geregistreerd en bewaard voor de periode van twee jaar.

2.Een klacht wordt in eerste instantie intern opgevolgd door onze intern vertrouwenspersoon, dhr. P. van Lummel, die als mediator optreedt. Compaen neemt hiertoe het initiatief om binnen twee weken een gesprek te arrangeren. Indien het gesprek niet binnen deze twee weken kan worden ingepland, dan ontvangt O. binnen twee weken een datum waarop het gesprek kan plaatsvinden.

3. Wanneer er geschil ontstaat over het oordeel van de intern vertrouwenspersoon, kan het geschil – bij uitsluiting van andere instanties – worden voorgelegd aan de volgens de Nederlandse wet bevoegd verklaarde rechter.

4. Alle geschillen tussen COMPAEN en O. worden beslist door de Arrondissementsrechtbank te Zwolle, onverminderd de wettelijke bevoegdheid van de kantonrechter. Niettemin heeft COMPAEN het recht haar wederpartij te dagvaarden voor de volgens de wet bevoegde rechter.

Artikel 15 TOEPASSELIJK RECHT

Op elke overeenkomst tussen COMPAEN en O. is het Nederlands Recht van toepassing

Artikel 16 VINDPLAATS ALGEMENE VOORWAARDEN

Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Enschede. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie, zoals die gold ten tijde van het totstandkomen van de onderhavige aanbieding of opdracht. 7 /

Wat zeggen onze klanten

Onze klanten aan het woord. Wat zeggen ze over ons?
Onze klanten waarderen de combinatie van kwaliteit, betrokkenheid, snelheid en vriendelijke adviezen.

Interim IB’er

De Branding Swifterband Interim IB'er basisschool

Het afgelopen jaar hebben we mogen werken met Willeke Bos. Een ijzersterke intern begeleider die weet hoe ze teamleden kan meenemen in het proces van de HGW cyclus en daarnaast staat voor de kinderen die wat extra’s nodig hebben. Ze was snel thuis in de instanties die beschikbaar zijn voor passend onderwijs en ze was

Lees meer

Coaching leerkracht

Basisonderwijs Leerkracht

De coachgesprekken met Marianne waren fijn. Ze luisterde goed en ze kwam met praktische tips. Ik vond het fijn dat ze terugkwam op aspecten uit vorige gesprekken. De gesprekken met Marianne hebben me verder geholpen.

Lees meer

Beoordelingstraject

Stichting Drieslag Onderwijs en Kinderopvang

Compaen Groep heeft op ons verzoek een beoordelingstraject met een van onze medewerkers doorlopen. We zijn tevreden met de fijne manier van samenwerken, de expertise en de persoonlijke benadering.

Lees meer

Interim teamleider

Obadjaschool (S)BO cluster 4 Teamleider

In onze samenwerking als teamleiders was het organisatietalent, de vasthoudendheid en de humor van Jan Kees heel waardevol! Jan Kees weet deze vaardigheden te combineren met een open en belangstellende houding. Jan Kees is een prettig persoon om mee samen te werken. Hij is daadkrachtig en besluitvaardig als leidinggevende. Als persoon is hij zichtbaar voor

Lees meer

Coaching

Basisonderwijs Leerkracht/MT-lid

In turbulente tijden heeft Marianne op een laagdrempelige manier helderheid weten te scheppen. Door gesprekken en zelfinzicht heeft zij mij geholpen om mijn eigen valkuilen en krachten te ontdekken. Door de team- en individuele training PCM heeft zij mij mijn rol laten zien en laten begrijpen. Ik ben haar dankbaar voor de bagage die zij

Lees meer

Tweedaagse PCM-training

Hoornbeeck College SORG/ICT-T/ICT-T

Terugblikkend op de afgelopen twee dagen, kan ik niet anders concluderen dat het twee waardevolle dagen waren. Uiteraard hebben wij elkaar daarvoor nodig gehad, maar de manier waarop jij de persoonlijkheidstypes concreet maakte, was voortreffelijk. Ik kan dus terugkijken op twee mooie leerzame dagen. Dankjewel!!!!! En nu mijn best doen om in de praktijk de

Lees meer

Gerda Hartemink

De Regenboog Oldebroek Interim - directeur

De 8 maanden dat Henry bij ons werkzaam was als interim-directeur zijn voorbijgevlogen. Zijn bevlogenheid zorgde er vanaf het begin van de samenwerking voor dat er een open sfeer was om dingen te bespreken. Henry was verrassend snel onderdeel van het team, maar liet ons zeker kritisch nadenken over het onderwijs dat we samen vormgeven.

Lees meer

Teamleider Gerald Harbers

Interim - IB'er Obadjaschool SO cluster 3

Willeke is verbindend en besluitvaardig en is in staat om teamleden in hun kracht te zetten waarbij ze regie geeft aan de collega’s waar dat kan en het voortouw neemt als het nodig is. Binnen korte tijd had ze zich in de dossiers met betrekking tot leerlingenzorg ingelezen en acteerde ze als intern begeleider in

Lees meer